Trafikte İki Tekere Saygı

Her ne kadar daha fazla yol açarak trafiği rahatlatacağımızı düşünsek de, trafik sıkışıklığına kesin çözüm toplu taşıma kullanımı, trafik kurallarına uyma ve iki teker kullanımındaki yoğunluk olarak biliniyor. Uzmanlarca defalarca kez ispatlanmış olan motosiklet ve bisiklet kullanımının trafikte yaygınlaşması ve iki tekerlekli taşıt oranının dört tekerleklilere nazaran artışı, günlük trafik keşmekeşini rahatlatacaktır.

Ancak kendimiz kullanmıyor olsak da, özellikle ülkemizde iki teker kullanıcılarına destek olmak bir yana, onların hayatını ve sürüş güvenliğini riske edecek birçok şey yapıyoruz. Seneler önce motorcuların haklı isyanı olarak çıkan “Trafikte motorları fark edin” hareketi günümüzde artan bilinçle bisikletçiler tarafından da kullanılıyor ve başta 1,5 metre kuralı olmak üzere bilinçli toplum yaratabilmek için çabalar tüm hızıyla sürüyor.

Bir otomobilin beşte hatta altıda biri kadar yer kaplayan motorlar, kullanıcıları tarafından hobi ve keyif amaçlarının yanı sıra ciddi ciddi ulaşım amacıyla da kullanılıyor ve özellikle kısa ve orta vadeli yolculuklarda hayat kurtarıcı. Hem ciddi zaman tasarrufu sağlıyor, buna yakıt maliyet tasarrufu eşlik ediyor hem de trafiğin daha rahat akmasına yardımcı oluyor. Kara yollarımızda şehir içi ve şehirler arası motor kullanımındaki her artış, daha rahat ve huzurlu bir trafik imkanı olarak karşımıza çıkacaktır. Ancak bir şartla; “Motorculara ve motosikletlere sonsuz saygı” ile. Motorcuları sıkıştırmamak, onların da eşit yol hakkına sahip olduğunu bilmek, geçiş izni vermek, desteklemek, korna ve lamba ile taciz etmemek, dönüşlerine hassasiyet göstermek akla ilk gelecek basit trafik ve yaşam saygısı gerektiren eylemler.

Aynı şekilde bisikletler de kendilerine ayrılmış bir yol yoksa, E5, TEM gibi yüksek hız gerektiren yollar dışında araç trafiğine açık her yerde yol alabilirler. Burada onların hızına saygı, geçiş önceliği, sollama yaparken en az 1,5 metre aralık bırakma zorunluluğu; basit ve onları da hayatın akışında yer almalarını sağlayacak önlemler olarak yapabileceklerimizin başlıcaları.

İki teker sürücülerinin karıştığı kazalarda yaralanma, sakat kalma ve ne yazık ki ölüm riskleri, dört tekerli araç sürücülerine göre daha fazla. Elbette bu eksik bilgi, yine de genellenebilir bir teoriyi yansıtıyor. Motorsiklet ve bisiklet sürücülerinin karıştığı kazalarda ise hatalar genelde, diğer araç sürücüleri tarafından yapılıyor. Hem masum hem yaralı olma

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir