Arabada Klima Kullanımı

Ülkemizin ve coğrafyamızın kavurucu sıcaklarla boğuştuğu şu günlerde, yirmi otuz sene önce bir aksesuar, bir lüks olarak görünen klima günümüzde konforlu ve sağlıklı seyahatlerin olmazsa olmazı olarak aracımızda. İster hususi taşıtınız olsun, ister Otorento aracılığıyla edindiğiniz kiralık araç olsun klima kullanımında biraz bilgili olmak, hem daha sağlıklı hem de daha ekonomik yol deneyimini bize yaşatabilir.

Teknik Bakım ve Yeterlilikler:

  • Klimanın gazının dolu ya da yeterli seviyede olması önemli.
  • Araç klimasında doğru gaz kullanımı şart. Aksi durumda kalitesiz hava akışının yanı sıra ciddi tamir masrafları oluşabilir. Eski araçlar ve yeni modeller arasında klima gazı farkı var.
  • Klima sık sık çalışıp duruyorsa gazı azalmış, hiç çalışmıyorsa gazı bitmiş olabilir.
  • Kışın da klima arada bir çalıştırılmalı, devir daim yapması sağlanmalıdır. Haftada bir 10 dakika yeterlidir. Bu klima contalarının da kurumayıp yağlı kalmasını sağlar.
  • Gaz filtresi mutlaka temizlenmeli, sıklıkla değiştirilmelidir.
  • Klima sisteminin bakımı yapılmalıdır. Hortumda bir delik, panelde su geçişi sağlayacak bir boşluk sisteme zarar verebilir.
  • Kondanser petekleri mevsim geçişlerinde temizlenmelidir. Bahar çamurları, kış rüzgarları, yağış artıkları petekleri tıkamış olabilir.

Klima Kullanımı ve Start Noktası:

Özellikle yaz aylarında park halinde bekleyen aracın içi aşırı ısınır. Güneşe maruz kalan park halindeki otomobiliniz adeta yanar. Bu yanış hem iç havanın aşırı ısınmasına hem de plastik materyallerin zarar verici gaz salgılamasına sebep olabilir.

  • Park halindeki araç açıldıktan sonra camlar açılmalı, iç sıcaklık ve dış sıcaklığın dengelenmesi için biraz beklenmeli.
  • Camlar açılarak havalandırılan araç içindeki sıkışık kirli gazlar dışarı çıkar ve solunmanın önüne geçilir.
  • Klima düşük seviyede “fan” özelliğinde başlatılabilir, bu içerideki havanın camdan daha hızlı devir daim yapmasını sağlayabilir.
  • Çok soğuk ve ileri kademelerde değil, dışarıdaki havaya göre dengeli; biraz daha soğuk derecelerde serinletme ile yolculuk başlayabilir, yol boyu arttırılarak dengelenebilir.
  • Klimanın boş viteste ya da ileri viteste çalıştırılmasının arasında fark yoktur.
  • Yolculuk sona ermeden biraz önce klima kapatılabilir. Bu hem küçük bir tasarruf sağlar hem de klimanın buharlaşma ile ferahlamasına ve kuru kalmasına sebep olur. Hem klima ömrünü uzatır, hem araç içi havayı temiz tutar.
  • Sigara tüketimi klimaya zarar verir. Klimanın üflediği havaya da zarar verir.
  • Klima havasının “araç içi dönüşüm” modunda uzun süre çalışması, kirlenen havaya tekrar tekrar maruz kalınmasına neden olabilir. Dışarıda yoğun bir kirlilik ya da koku yoksa, hıza da bağlı olarak dışarıdan hava akışının önü açılmalıdır.
  • Sürekli soğutma yerine, araç içi yeterince soğuduğunda devir daim havasına geçilebilir, böylece tasarruf da sağlanır, çevreye saygı da.
  • Sürücü yolcu ve arka yolcu klimaları ayrı olan araçlarda, arka koltuklarda yolcu yoksa, sadece tek yönlü bir üfleme tercih edilebilir.
  • Sürücüyle birlikte, aracın ve motorun dinlendirildiği uzun molalarda klima kapatılmalıdır.
  • Sürücünün kısa süre iniş yaptığı anlık molalarda; motor kapatılmadıysa klima düşük derecede çalıştırılmaya devam edilebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir